Træning i dag

- resultater i morgen

Tag et kursus hos os​

Ring nu

72 20 19 13

IT-Support Kursus

Evaluering:    

Firmaets Servicedesk, Hotline, Helpdesk, IT-support (kært barn har mange navne) er det centrale samlingspunkt for brugere og andre supportenheder internt i virksomheden. Som brugerens Single Point of Contact (SPOC) er afdelingen dagligt i kontakt med mange forskellige grupper kolleger og mennesketyper, hvilket stiller store krav til den enkelte medarbejder.

I en tid, hvor alle er afhængige af, at teknikken fungerer, kan en hel afdeling være handlingslammet ved et nedbrud. Med redskaberne fra et IT-support kursus kan afdelingen for IT-support eller Helpdesk hurtigere og mere effektivt få afdækket problemet ved at stille de rigtige spørgsmål, oprette en sag og komme i gang med at finde en løsning. Samtidig er det vigtigt, at brugerne har en positiv oplevelse af den IT-support, der ydes.

Et IT-support kursus hos CONSILIUM er med til at øge kvaliteten af den service og support der bliver ydet i telefonen - uanset om afdelingen er en intern eller en ekstern funktion. Et IT-support kursus er derfor en god investering for arbejdspladsen og for medarbejderne i afdelingen.

Professionel IT-Support

Den primære opgave for afdelingen der varetager den daglige IT-support, er hurtigst muligt at genoprette den normale drift hos brugerne, så deres arbejde bliver forstyrret mindst muligt. Det kan være en utaknemmelig rolle at yde IT-support, når teknikken driller - men samtidig også en spændende opgave, der kan skabe engagement og motivation hos de enkelte supportmedarbejdere og en høj brugertilfredshed. Et IT-support kursus er derfor en god investering for din arbejdsplads og for medarbejderne i afdelingen.


​Deltagerne på vores IT-support kurser er typisk medarbejdere i Servicedesk, Helpdesk, Hotline og IT-support - både 1. line/level og 2. line/level support.

​Der deltager op til 12 personer på et IT-support kursus hos CONSILIUM, hvilket er din garanti for et optimalt udbytte, med direkte anvendelige værktøjer og redskaber til brug i netop din dagligdag og jobfunktion.

CONSILIUM´s åbne IT-support kurser holdes på fastlagte datoer på Sjælland og i Jylland, hvor der deltager medarbejdere fra flere forskellige arbejdspladser.

I kursuskalenderen kan du se hvor og hvornår vi holder det næste IT-support kursus:

>>>> Kursuskalender

​Alternativt kan kurset også holdes eksklusivt for dig og dine kolleger, hvor indholdet er tilrettet og målrettet jeres dagligdag, ydelser og udfordringer. Kontakt os for et uforpligtende tilbud på dette:

>>>> Tilbud på internt IT-Support Kursus

​​

Hvad lærer jeg på et IT-support kursus?

​I den daglige IT-support kræver det en stor grad af empati at forstå modpartens frustration og situation, og du har brug for konkrete informationer og detaljer om problemet, for at kunne yde en professionel og effektiv IT-support.

I den proces og frem til løsningen af problemet, kan det være en udfordring at gøre et til tider meget indforstået fagsprog forståeligt for brugeren. At dialogen typisk foregår pr. telefon, gør bestemt ikke kommunikationen nemmere. Når du mangler kropssprog og hele den visuelle del af kommunikationen, er det sværere at pejle sig ind på brugeren i den anden ende, og derved sværere at situationstilpasse din kommunikation med brugeren. Den træning får du på et IT-support kursus hos CONSILIUM.

På et IT-support kursus hos CONSILIUM får du værktøjer til at skabe en høj brugertilfredshed. Du lærer at kommunikere konkret og effektivt med alle mennesketyper, du lærer at håndtere vanskelige brugere og du får værktøjer til at styre samtalen (kortere samtaler), uden at dette går ud over brugerens oplevede service.

For at give dig en øget indsigt i egne styrker og udviklings-områder, udfylder du på IT-support kurset en Person Profil og en Kommunikations Profil, som vil give dig nogle meget konkrete input på områder, hvor du kan blive bedre og mere skarp i din kommunikation med brugerne.

og bestil en uddybende beskrivelse af kurset.

Deltagerkommentarer:

​​

  • Det gav en masse at tænke over - især brugen af spørgeteknikker.
  • Instruktøren ved, hvad han taler om, er velfunderet og kan sit stof.
  • Lærte en del om mig selv - jeg har fået nogle anvendelige værktøjer til brug i mit daglige arbejde.
  • Kursusmaterialet er meget anvendeligt - klart og tydeligt.
  • Meget givende, lærerigt og inspirerende.
  • Fik sat ord på nogle ting, og fik nogle værktøjer til brug for mig i det daglige.
  • Meget velforberedt instruktør med god humor. Forstod lynhurtigt hvordan vi skulle håndteres.
  • Professionelt. Godt med fokus på vores organisation.
  • Kursusmaterialet er godt til senere opslag.
  • Der var en rigtig god blanding i undervisningsformerne.
  • Aldrig et kedeligt øjeblik.
  • God instruktør, der kan sit kram. God til at "fange" folk.
  • Kurset oversteg langt mine forventninger.​

CONSILIUM APS  |  KLOSTERMOSEVEJ 140  |  3000 HELSINGØR  |  TEL 72 20 19 13  |  FAX 70 22 44 12  |  INFO@CONSILIUM-DK.DK